Jag har haft så svårt att komma igång efter semestern. Jag känner mig stressad. Mycket stress består nog i att jag har en del privata saker att ta tag i och att det är lugnt på jobbet just nu. Jag skulle mycket hellre ta tag i det jag behöver göra än att sitta av tid på jobbet. Jag har haft svårt att uppbåda energin igen efter en extremt tuff första vecka efter semestern. Men jag märker faktiskt att mina tankar kring att fokusera på här och nu ganska snabbt ger resultat och gör mig lite lugnare. Dessutom tror jag att en del av trögheten beror på att nu går folk omkring mig på semester och min är redan slut… Det tog lång tid för mig att varva ner. Dels jobbade Johnny så hans klocka ringde 5.45 Låt mig bara konstatera att jag är betydligt mer lättväckt än min make. Sen kräver det sin kocka med tre barn hemma som ska ha alla mål mat hemma. Dessutom har de extremt skiftande dygnsrytm ;-) Sista semesterveckan var toppen men sen startade jobbet med en rivstart. Många tankar kom kring min kompetens och jag slog onödigt hårt på mig själv. Muntert värre. ;)

Kommentera

Publiceras ej