Då var jag här igen då. Nosande på den farliga väggen. Är inte sjukskriven men nära nog. Jag har haft ett bra samtal med min chef och har förändrade arbetsuppgifter under en period. Får också annat stöd vilket känns bra. När man vågar vara öppen med sina sömnstörningar, sin oro som kanske inte är så logisk, så händer vanligtvis en sak. Folk känner igen sig, antingen för egen del eller för någon anhörig. Ändå ska det hyssjas ner och döljas. Hur många känner att de måste dölja att de brutit armen eller sträckt en muskel? Ingen. Men när det handlar om mental hälsa är det hemligt. Därför tycker jag att serien ”Mitt psyke och jag” som går på svt nu är så fantastisk. Där får vi ta del av sju personers liv och deras vardag med psykisk ohälsa i olika former. De har själva filmat sin vardag.  Se den!

Kommentera

Publiceras ej