Vi har ju haft det löss i familjen. Nu när alla är lusfria så finns det en spray man kan använda om man rör sig i miljöer där det finns löss (läs förskola, skola). Jag förstår att den förebygger löss för den luktar så otroligt illa så jag skulle tro att alla sorters djur och människor flyr fältet.
Annars hänger jag en del på Instagram nu för tiden. En riktig ögonöppnare för mig är kontot ungcancer Just den här veckan skriver en anhörig om sorgen efter sin partner. Hen skriver ungefär; Prata om den som gått bort. Tårar är inte farliga. Be mig inte säga till om du kan göra något. Jag orkar inte ta det ansvaret. Var konkret; Ska jag klippa gräset? Du behöver äta, jag kommer med mat.
Det var tankeväckande för mig. Hur ofta har jag inte själv sagt; kan jag göra något? Vilket ansvar jag lagt på dem jag mött att tala om för mig hur jag ska bete mig. Men nu vet jag bättre 
Annars är jag mest trött och gnällig. Ont i halsen och frusen och känner att jag inte kan vara hemma. Har alldeles för mycket på jobbet.

Kommentera

Publiceras ej