Rubriken är faktiskt inte min. Den sattes av de två kattokiga kvinnor som igår besökte oss här i Anderslöv. Tina är från början en kompis till en kompis men har kommit att bli en kompis även till mig. Hon har börjat med kattuppfödning och är nu nere på Skånebesök för att försöka få till sin första kull med kattungar. Därav ett besök hos Aggie som länge hållt på med kattuppfödning av min personliga favorit; Norsk skogskatt. Kände inte till hela denna kattvärld som öppnade sig på nätet. De lobbade för att vi skulle skaffa en till katt. Jag kan inte tänka mig det just nu. Barnen tar all tid som det är nu...Jag har redan lite dåligt samvete för den jag redan har. Men OM vi skulle skaffa en katt till vill jag gärna ha en norsk skogskatt. Dessutom är det alltid mysigt med små kattungar att TITTA på... Anna I, jag kan förresten redan nu berätta att sängarna var obäddade så slipper Tina skvallra =)

3 kommentarer

Häxan

26 Jun 2007 23:13

Tack för igår, mycket trevligt, hoppas vi får tillfälle att ses igen!
Jag kände mig såååå sliten ikväll så jag lämnade Tina i stugan redan vid 21.00 tiden och nu ska jag strax i säng, det blir ytterligare en tuff dag imorgon med Köpenhamnsbesök, tokiga kattakärringar!!!!

Kattakärringen i Stockholm

28 Jun 2007 23:45

Hmmmmm....undrar just om det inte satt tre eller kanske t o m fyra kattakärringar kring bordet i Anderslöv....och en potentiell blivande sådan också, fast inte på många år än förstås.

Anna I

13 Aug 2007 10:00

Det där med obäddade sängar är härmed noterat ;-)

Kommentera

Publiceras ej