Var på öppet hus på Malmö högskola i går. Har ju gjort en sen ansökan dit och står som 3:e reserv. Verkar inte omöjligt att få börja där. En av de kursansvariga var dock riktigt märklig. Jag berättade hur det var och frågade hur det gick till om jag skulle komma in, d.v.s. ringer de, skickar mail eller hur? Till saken hör att jag kommer vara i Sthlm en del för att registrera mig där. Han svarar då: Vi håller inte på med något mygel.... Vad i hela friden menade han? Jag förväntar mig inga fördelar och mina betyg hade utan tvekan räckt om jag bara sökt i rätt tid. Är så trött på konstiga kommentarer. Nåväl, skolan var jättefin så det är bara att hålla tummarna.
Idag är det dopsamtal för Moa och i morgon kommer Joels morfar och Alf. Det var länge sedan vi sågs så det ska bli kul!

Kommentera

Publiceras ej