Jag ska på utbildning för jobbet i början av november. Utbildningen hålls i Göteborg. Jag efterlyste billiga hotell på min FB-sida. Jag måste säga att folk är fantastiska. En person som jag gick i samma klass som upp till 6:an erbjuder mig utan att tveka, att bo hos henne. Andra hör av sig och vill fika. Jag har under flera år nu känt mig ganska ensam. Det är sällan telefonen ringer. Sällan någon vill hitta på något som inte innefattar dyra pengar och fest. Jag vill dricka kaffe. Jag vill gå på promenader. Jag vill gå på bio. Inte festa två-tre gånger om året. Men nu verkar jag få mycket av mitt sociala behov uppfyllt i Göteborg. Jag ser fram emot det!
Annars då? Jo tack, jag ser en del på SVT play. Jag måste rekommendera tre serier. Mitt psyke och jag har jag skrivit om tidigare. Handlar om psykisk ohälsa och beskrivs utifrån de som lever med diagnos perspektiv. Inga experter här inte. Mycket bra. Se också gärna Follow the money. Dansk serie om ekonomisk brottslighet. Alltså, danskarna är fenomenala på tv. Jag tänker på Dicte, Rita och Matador. Älskart! Den tredje då? Det är Gisslan. Handlar om en kirurg som ska göra en rutinoperation på en minister. Kvällen innan bryter sig tre män in och tar hennes familj som gisslan. De får leva om hon ser till att ministern dör under operationen. Har hittills bara sett ett avsnitt men det var riktigt bra!

Kommentera

Publiceras ej