Jag har ju glömt att berätta äventyret bakom bilaffären. Jag letade länge och väl och hittade sedan en bil i Gävle som mamma körde från Värmland kl. 4 på morgonen för att granska. Efter att ha kollat på den trodde hon att den skulle passa oss och vi bestämde oss för att hon skulle komma till mig och att vi gemensamt skulle ta tåget från Stockholm nästa dag för att kolla på den.
Vi hade gjort upp med förskolepersonalen dagen innan att Filip skulle få komma redan 6.30 då tåget till Gävle gick tidigt. När vi kom för att lämna fanns ingen personal på plats. De kom runt 6.40. Färdtjänsten skulle komma kl. 6.50. Hjärtat var lite i halsgropen där en stund. Sedan kom nästa spännande fas. Skulle färdtjänsten komma i tid? Man kan logga in på en sida för att se hur det ser ut i ens beställning. 6.45 stod det fortfarande ”körningen är inte utlagd på bil”. Bilen kom i alla fall och vi närmade oss centralen. Jag kände mig ganska säker på att tåget skulle gå från en perrong nära entrén. Nej då, längst ner och längst bort skulle vi. Ner med en hiss och upp med en annan. Hissen upp stod still. Tur då att jag hade mamma med mig som kunde gå upp och trycka till hissdörren så hissen började fungera!
Konduktören var rejält trött och hur hon än vände och vred så fick hon inte rampen på plats. Till sist tog mamma och jag över och la resolut ut den själva.
Men bilen är fin och nu hemkörd till Stockholm med hjälp av världens bästa mamma!

Kommentera

Publiceras ej