Idag är det så vansinnigt kallt så det nästan gör ont i lungorna när man andas. Termometern visar ”bara” -14 grader men det blåser.
Igår var vi ute med jobbet och firade en kollega som slutar. Det var trevligt och välbehövligt då jag blev uppringd av Filips förskola på förmiddagen. De ville att jag skulle hämta honom då de hittat löss!!! Genast började det klia även på mig. Jag passerade närmsta apotek och inhandlade lusschampo till hela familjen för den eminenta summan 800 kr. Just där och då hade jag lust att gråta blod. Annars har det faktiskt känts som om det håller på och vänder nu. Jag, Johnny, Joel och Moa har länge pratat om att resa till Teneriffa. Då J varit sjukskriven länge på en redan låg inkomst och vabbandet grävt djupa hål har jag faktiskt känt mig orolig för att det inte ska bli av. Men för några dagar sedan betalades äntligen en försäkring ut som täcker del av Johnnys sjukskrivning. Absolut inga stora summor men ändå trevligt och ett rejält bidrag till biljetterna. Så i oktober mina vänner ska det bära av.

1 kommentarer

Camilla

14 Jan 2016 20:36

Så roligt med en resa! Härligt att ha något att se fram emot!

Kommentera

Publiceras ej