Börjar känna mig förkyld. Tror att det är en efterdyning av några överjävliga veckor på jobbet. I måndags var det precis som att jag landade. Jag gör allt vad jag kan och mer kan jag inte göra. De jag jobbar med har också ansvar för sina liv! Men kropp och psyke hör ihop. När det varit tufft mentalt och det sedan blir bättre så åker jag nästan alltid på en förkylning. Det är precis som om kroppen ser till att jag får lite vila.

Annars försöker jag tagga ner och göra mer av det som gör mig glad. Det innebar att jag satt på ett café och läste igår när Joel tränade. Jag närmade mig också det där läsflytet som jag längtat efter så länge. Just nu läser jag Jenny Åkervalls På ditt samvete. Jag tycker personligen att det här är en mycket bättre bok än Jag tjänar inte. På ditt samvete handlar om Anna Seger som gått tillbaka till sitt arbete som psykiater på Rättspsyk. Det handlar om de människor hon möter där men också om hennes balansgång mellan karriär och familj. Som en parallell historia följer vi journalisten Emre som skriver om svenska abortmotståndare. På ett skickligt sätt vävs historierna samman. Rekommenderas!
Annars har det som jag redan nämnt varit jobbigt på arbetet ett tag. Tyvärr tar jag ut irritationen på Johnny. Inte rättvist någonstans! Jag har förklarat hur det varit så som tur är förstår han.

Kommentera

Publiceras ej