Läsflytet vill inte riktigt infinna sig. Jag hoppar mellan olika böcker och medier. E-bok, ljudbok och poddar. Den senaste bok jag avslutade var Den åttonde dödssynden av Rebecka Edgren Aldén. Om jag förstår det rätt är det hennes debut.  Det är en riktigt bra debut. Hon gör upp med bilden av den lyckade människan och vår tids lyckojakt och självhjälpsböcker. Det är en deckare där upplösningen kommer sent i boken. Den är också lite sorglig kan jag tycka nu när jag sitter och tittar på frostade bilder på instagram och ”lyckliga” flöden på Facebook. Hur blev livet så mycket yta? Att använda FB som terapiforum kanske inte är så lyckat men finns det verkligen inte utrymme för lite svärta där? Nåväl, tillbaka till boken. Karaktärerna känns äkta och språket flyter. Jag kan absolut tänka mig att läsa fler böcker av författaren.

1 kommentarer

Rebecka Edgren Aldén

24 Jan 2016 16:39

Hittade hit nu och blev jätteglad för dina rader! Ja, det var exakt avsikten med boken - att ifrågasätta vår tids lyckojakt genom att skapa oss en perfekt fasad och yta i sociala medier. Tack för att du läste och tack för att du skrev om boken!

Svar: Jag ser fram emot att få läsa mer av dig.
Ulrika

Kommentera

Publiceras ej