Jag är ledsen men just nu finns inget bättre ord. Har kämpat och kämpat för att hitta ett jobb. Går otroligt trögt och jag är fascinerad av alla de arbetsgivare som inte ens orkar svara med standardfrasen "Tack för visat intresse". Det tar otroligt på själkänsla, ekonomi och allmän ork! Och det blir bättre...Jag var idag och skulle få på sommardäcken. J har ont i ryggen så jag var tvungen att boka tid... Bilmeken som är världens goaste tittar på bilen med bekymrad min, drar lite i däcket och säger: Det ser inte bra ut.
Jag måste ha nytt hjullager fram, nya bromsskivor och bromsklossar. Tjoho!
Men när ska skiten vända då? Jag vet att det finns de som har det värre men jag tycker faktist att det räcker nu. Så, härmed beställer jag från världsalltet, Gud eller fan och hans moster; Nytt kul välbetalt jobb! Och ett par bromsskivor :)

4 kommentarer

Tina

12 Apr 2010 20:27

Håller alla tummar i världen för att du snart hittar ditt drömjobb - och helst i Stockholmstrakten. (Lite egoistisk får man väl ändå vara. ;))Om du var här skulle jag ge dig en bamsekram men nu skickar jag en elektronisk istället. Här kommer den...KRAM!!!

sissi

12 Apr 2010 22:34

Nä, inte i Stockholm inte;) Jag vill allt ha kvar er här!!!

Camilla

18 Apr 2010 09:02

Usch, vad trist när allt kommer på en gång! Håller tummarna för att det välbetalda jobbet dyker upp när som helst! Stor kram!

Vendela

13 Jul 2011 00:41

För en gångs skull lärde jag mig något genom att läsa en blogg. Det är inte alltid man gör det direkt, tack för att du lägger ner din tid på att blogga :D.

Kommentera

Publiceras ej