Gräset är alltid så mycket grönare på andra sidan.. Har upptäckt en gammal vän på facebook. Hon verkar leva ett flashigt singelliv med fin lägenhet och mycket pengar. Första reaktionen är något jag inte är stolt över, avundsjuka. Men sen när man tänker på det så inser jag hur bra jag har det. Min härliga familj, möjligheten att plugga och tak över huvudet. Vad mer kan behövas?
Har varit ganska flitig i dag och med en kursare börjat spåna på vårt paper. Vi ska undersöka vad studie och yrkesvägledare gör ett år efter avslutade studier. Kan nog bli intressant och bra.

1 kommentarer

Madde

13 Oct 2007 18:03

Hej hej!
Jag måste säga att det är väl fullt normalt att avundsjuka är den första reaktionen.
Den är ju dock inte den äckta reaktionen, utan den kommer när man har tänkt igenom sitt eget liv.
Alla har vi vår egen plan och det är inget som säger att din "kompis" är lyckligare än dig bara för att hon är singel och har mer pengar.
Eller hur?!

Kommentera

Publiceras ej